torsdag 2. februar 2012

Besøk av trollet!!!

Åhhh! se det er trollet sier gutt nr 1, når han ser et fotspor i snøen.
Skal vi gi han litt mat spørr Petter?
Vi finner epler, bananer, tomater og en chili i kjøleskapet som vi tar med ut for å gi til trollet.
Vi må først finne et egnet sted for å legge fra oss maten, oppe på fjellet virker som et bra sted er vi alle enige om.
Lurer på om trollet er sulten? Sier gutt nr 2
Se trollet har vært her! Han har spist på paprikan sier gutt nr 1
Hva er det brune der spørr Petter
Kanskje han har kasta opp sier gutt nr 1
Han var rask, han kom fra skogen og var veldig rask. Han gikk fort tilbake sier gutt nr 1
Kanskje han er død? Sier gutt nr 2
Hva har skjedd med trollet? Sier jente 4år
Han kom på ekte Sier gutt nr 2
Han var rask sier gutt nr 1
Han har ikke spist det (Eple)
Jeg så mamman til trollet. Jeg så han igjen, han er ganske liten sier gutt nr 2
Er ikke døm redd for trollet sier gutt nr 1 mens han peker mot naboene i det blå huset.
Jeg ser han, trollet, sier gutt nr 1
Kanskje han ser oss? Sier gutt nr 2
Han vinka til meg. Trollet kasta opp sier gutt nr 1
Er han syk? Sier jente 4år
Jeg tror det bare er tøys sier jente 5år
Nei det er ikke det Sier gutt nr 2
Kanskje han blitt varm, brent seg sier gutt nr 1
Du vet det er chili is sier jente 5 år
Men han har spist litt av den sier jente 4år
Han er i hvert fall rask sier gutt nr1
I det barna går for ake oppdager Petter at noen har spist av eple!
KOM!!! roper gutt nr 1
Hva har skjedd med eple Sier gutt nr 2
Vi var der nede så han kom fort sier gutt nr 1
Kanskje han er bak huset Sier gutt nr 2
Hva har skjedd? Sier jente 5år
Han har klort på bananen sier gutt nr 1
Nei den er sånn, han bor i fjellet under oss sier gutt nr 2
Jeg vil lukte på den? sier gutt nr 1
Det lukter troll av den?
Hvordan lukter troll da?
Lite gran æsj sier gutt nr 1
Litegran fjær Sier gutt nr 2Lukter fjær ja sier gutt nr 1
En av jentene fant en krøllete lapp som lå på bakken. Det var fra trollet!! På brevet sto det
Hei alle larvebarnaTusen takk for den gode maten, den litt sterk.Ikke vær redd for meg. Jeg bare passer dere.PS! Jeg liker brødskiver bestHilsen det snille trollet

 
Leken er grunnleggende i barns liv. I leken skaper barna sine egne møteplasser som fylles av både alvor, fantasi, latter og kunnskap. Vi ønsker å viske ut skille mellom lek og læring, og heller la ordene smelte sammen i gjensidig avhengighet til hverandre. Dette er hentet fra årskalendern vår i Gråtass barnehage under måneden september 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar